úterý 25. června 2013

Upečeme si chleba !

Tak, a jsem tady s tím mým receptem na chlebík :). Trvalo to věčnost, že ? Když nejsou rodiče doma, mám prostě moc povinností. A nějak to neumím skloubit s blogem. Za svou nejhorší povahovou vlastnost považuju posedlost pořádkem. V podstatě celý den nedělám nic jiného, než že lítám za bratrem a přítelem s hadrem a všechno po nich uklízím :D. Mít dva chlapy v domě je prostě zlo! Dnes jsem tady byla sama, takže jsem vycídila celý barák a jen čekám, kdo z nich přijde dřív a koho jako prvního zabiju :D.
Ale jdeme k tomu receptu, nebo nakonec budu nucena změnit název článku. Protože to bude o všem, kromě pečiva :D.

Co tedy potřebujeme:  300g  celozrnné žitné mouky
                                     100g hladké mouky
                                     Půl balíčku kvasnic
                                     250 ml mléka
                                     2 vajíčka
                                     sůl, špetka cukru
                                     Bazalka( pokud možno domácí a pokud taky možno tak obrovské množství)

Jak na to: Mouky sesypeme do jedné mísy. Nahoře uděláme důlek do kterého dáme kvasnice, špetku cukru a malinko mléka. Pár minutek počkejte až vzejde kvásek. 

A potom přidáme všechny ostatní ingredience. Ovšem KROMĚ 1 vajíčka. To ještě nepotřebujeme. Pak to promícháme. Z vlastní zkušenosti, nedělat rukama. Vezměte si raději vařečku, pokud nechcete být jako prasátka. Těsto se lepí a pak to jde blbě dolů :D.

No a necháme kynout alespoň hodinu.
Dále už jen hodíme na plech pečící papír a na ten těsto. Uplácejte z toho něco, co by mohlo vypadat jako chleba a vrch potřete právě tím jedním vajíčkem, které se vám ještě pořád osaměle válí na lince.

A můžete vložit do 200 stupňů vyhřáté trouby :). Chce to přibližně 25 minut. Ale to už dáte odhadem :D.


No a na závěr bych chtěla jen říct, že v původním receptu byl ještě olej. Přiznávám, že jsem na něj úplně zapomněla :D. Ale jak se můžete povšimnou v předchozích příspěvcích, chutnalo mi MOC. Takže tam ten olej asi nebude tak úplně nezbytný. Proč tam tedy zbytečně přidávat něco nezdravého navíc :D.  Jo a když už jsme u toho nezdravého, pokud jste až tak ortodoxní, že vám ani mléko nevoní, dejte vodu. Dneska jsem byla u babičky a ta se divila, co tam dělá mléko :D. Že odjakživa dává do těsta vodu :).
Poroučím se :).

2 komentáře:

  1. jeee recept!:D super, ukladam, dekujii za zverejneni:)

    mimochodem, stahl se zcut v poradku?:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo v pořádku, děkuju za rady :). Když už jsem byla nachystaná cvičit, tak jsem si řekla, že si to jen v rychlosti prohlídnu o co tam půjde :D. A tak mě to vyděsilo, že jsem jela radši na brusle :D. Jako chvilkama to vypadalo, že snad ani Zuzka nemůže popadnout dech :D.

      Vymazat